Capçalera / Header

Coneixem a Yvette Vidal, jugadora del Sénior Femení i membre de la Junta del Bàsquet Benigànim



Hui tenim l'oportunitat de conéixer un poc més a Yvette Vidal Vañó, jugadora setabense del Bàsquet Benigànim Sénior Femení i que recentment s'ha incorporat a la Junta directiva beniganina.

Algunes de les seus amigues i companyes ens comenten qui és Yvette.

La seua amiga i companya d'equip Lucia Moral comentava d'ella:

Yvette es una persona molt responsable, lluita per aquelles coses que vol conseguir, no es rendeix, té bons valors, és bona companyera, amiga i persona. Sap resoldre situacions complicades de bona manera. Com amiga seua estic orgullosa de les coses que aconsegueix i vore com lluita per elles.


També Meritxell Gámez comentava sobre la seua companya d'equip:

Yvette com a persona és la canya, espontània i amb molt de caràcter. Crec q és una caixa de sorpreses, cada dia descobreixes algo nou en ella. I com a jugadora la veig en molt de potencial, ja fa molts anys que no juga i al principi estava més cohibida, però poc a poc va soltant-se més i aportant molt a l'equip.

Per a Andrea Miret:
És una xica on enseguida li agafes confiança i molt bona companya.

 

I per a Clara Sanjuan:
Comforme la conec és com molt revolucionària i es preocupa moltiiissim pels demés.


No vos pergau l'entrevista que li hem fet a Yvette Vidal:


Hola Yvette, com estàs? Què estàs fent actualment? (treballes, estudies…). D'on eres i on vius? 


Yvette: Hola, buenos días! pues soy de Xàtiva y actualmente estoy cursando los estudios de Integración Social. Ens ajudes a conéixer la teua biografia esportiva?? Yvette: Pues mis inicios en el mundo del Baloncesto empezaron cuando tenía unos 15-16 años, quería practicar algún deporte de equipo, ya que anteriormente practicaba Taekwondo pero me llamaba la atención tanto el fútbol como el Basket. Me ofrecieron formar parte del equipo femenino del Nou Bàsket Xàtiva, ya que el club realizaba los entrenos en el Instituto al que yo iba y me pareció una buena oportunidad. A raíz de ahí, me inicié como jugadora y cada vez me resultaba más interesante este deporte. Tras unos 2-3 años, el equipo femenino de mi localidad se deshizo, por lo que marché a otros equipos, entre ellos, estuve en el Enguera, en el CB Marcelina y en el Carcaixent. Más tarde, por temas de estudios, abandoné la cancha. Sin embargo, alrededor del 2015 me ofrecieron la oportunidad de trabajar como entrenadora, así que probé y la experiencia me encantó, así fue que estudié los cursos de entrenadora de Baloncesto que ofrece la FBCV y seguí como entrenadora hasta la actualidad. Durante mi etapa deportiva como entrenadora he estado entrenando mayoritariamente a equipos babys y prebenjamines, aunque también estuve trabajando con equipos de Benjamines, Alevines, Infantiles y Cadetes.


1. Recordes com vas descobrir el bàsquet? Yvette: Sí, como ya he dicho anteriormente, fue un poco al azar porque estaba entre probar con fútbol o Basket, pero me decanté por este último y la verdad, no me arrepiento en absoluto. 2. A quina edat vas començar a jugar a bàsquet? Quins records guardes d’aquells primers dies d’entrenaments?

Yvette: Pues si no recuerdo mal, fue entre los 15-16 años… recuerdo que al principio iba bastante perdida ya que no había votado un balón en la vida jajajaja pero tuve la suerte de sentirme arropada por mis compañeras del club y los entrenadores, y poco a poco, fui formandome y puliendo las habilidades. 3. Quin va ser el teu primer entrenador/a? Yvette: Durante mi etapa en el Club Nou Bàsket, estuve la mayoría del tiempo acompañada por Richard Prats como entrenador y preparador. 4. Actualment en quin equip jugues i quina posició ocupes? Yvette: Actualmente no estoy jugando pero llevaba ya unos años con las ganas de volver a la cancha algún día.. generalmente siempre he ocupado la posición de pivot. 5. Què és el que més t’agrada del teu club?

Yvette: Al haber formado parte del club Nou Bàsket Xàtiva durante tantos años tanto como jugadora como entrenadora, el vínculo que tengo con el club es muy cercano y de confianza. Lo que más me gusta es la formación y el trato que se les ofrece a los jugadores desde que se inician en el club. 6. Dins el món de la cistella, quins són els teus objectius?


Yvette: Principalmente, disfrutar de todas las cosas que te ofrece este deporte y seguir aprendiendo de las experiencias que te ofrece cada entrenador/a. 7. Quin és el teu equip de bàsquet favorit? I quin/s jugadors/es són els que més t’agraden?


Yvette: A nivel nacional tanto el Real Madrid como el Barça son equipos a los que he seguido. Entre los jugadores, destacaría a Ricky Rubio, Rudy Fernández y Felipe Reyes. 


8. A banda del bàsquet, quins altres esports t’agraden i sols seguir?


Yvette: Estuve practicando Kick Boxing y Muay Thai, ya que son deportes de concentración y contacto y me liberan bastante.


9. T’agrada llegir? Quin és l’últim llibre que has llegit?


Yvette: La verdad es que el mundo de la lectura siempre me ha cautivado, ahora mismo estoy con la lectura de “El hambre invisible” el cual versa sobre todas las facetas por las que pasa un propio individuo de manera intrínseca. 10. T’agrada el cinema? Quina és l’última pel·lícula que has vist? I quina és la teua pel·lícula favorita?

Yvette: Mi relación con el mundo del cine es próxima, ya que estudié en Madrid fotografía y cine y posteriormente estuve trabajando en una TV comarcal y en una productora de audiovisuales, por lo que difícilmente podría quedarme con una favorita. 11. Qué li diries a un xiquet/a que està començant en el món del bàsquet? Yvette: Principalmente, que tenga ilusión y que disfrute de este deporte tan maravilloso ya que para mí, la base del Basket está en los/as más pequeños/as y llena muchísimo ver cómo aprenden y van creciendo dentro de la cancha. 12. És la primera vegada que col·labores en la web? Què és el que més t’agrada de les reds socials? Yvette: Sí, es la primera vez. Pues pienso que las redes sociales siempre son buenas según la utilización que se les dé. Para compartir contenido informativo de interés es una de las mejores opciones que nos ofrecen estas herramientas, bajo mi punto de vista. Bé Yvette, moltes gràcies per participar a la web i per haver-nos dedicat el teu temps. Hem conegut moltes coses que no sabíem de tu. 


Et donem la benvinguda al club tant com a jugadora com també com a integrant de la Junta Directiva on segur que ens podràs ajudar a créixer a l'hora d'oferir el bàsquet com a eina de formació per a xiquetes i xiquets.


Gracias a vosotros! ha sido un placer. Saludooos!!!